موسسه ادیب 24

موسسه ادیب 24

وبلاگی برای معرفی خدمات موسسه ادیب 24
موسسه ادیب 24

موسسه ادیب 24

وبلاگی برای معرفی خدمات موسسه ادیب 24

آموزش انجام پایان نامه معماری کامپیوتر

آموزش انجام پایان نامه معماری کامپیوتر

در این مقاله سعی داریم تا نمونه ای از انجام پایان نامه در حوزه معماری کامپیوتر را به صورت رایگان برای شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله فصل اول این نوع از پایان نامه ها آورده شده است.

 

انجام پایان نامه، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، انجام پایان نامه دکتری

انجام پایان نامه ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه ارشد ، انجام رساله دکتری

1-1 مقدمه

رایانه‌ها جوامع را دگرگون کرده و به­عنوان موتوری برای اقتصاد دنیا عمل می‌کنند. ببیشتر این دگرگون‌سازی را می‌توان به ظهور و پیشرفت باورنکردنی ریزپردازنده ارزان قیمت نسبت داد. پیشرفت‌ها در زمینه ریزپردازنده‌ها تا حدود زیادی حاصل قانون مور بوده است [1]، که پیش‌بینی می‌کند که هر 18 ماه، تعداد ترانزیستور‌ها در هر فضای سیلیکان دو برابر می‌شود. در همان حال که انتظار می‌رود قانون مور برای دهه بعدی نیز صدق کند، معماران رایانه‌ها شروع به تغییرجهتی اساسی در زمینه چگونگی استفاده از تعداد ترانزیستور‌ها برای افزایش عملکرد نموده‌اند.

از لحاظ تاریخی اصلاح عملکرد ریزپردازنده‌ها حاصل افزایش سرعت (فرکانس) کارکردن پردازنده‌ها، و نیز افزایش مقدار کار انجام شده در هر سیکل (برای مثال، با افزایش میزان موازی‌سازی) بوده است. افزایش تعداد ترانزیستور‌ها منجر به ایجاد راه‌های مختلفی برای افزایش موازی‌سازی بوده است. پیشرفت اولیه ریزپردازنده‌ها با گسترده ساختن درازی کلمه پایه ماشین‌ها از 4 بیت به 64 بیت امروزی، باعث افزایش موازی‌سازی شده است. پس از آن معماران به دنبال آن بودند که با اجرای همزمان چند دستور (موازی‌سازی سطح دستور یا [1]ILP) از طریق تکنیک‌های لوله‌ای[2] و معماری‌های ابراسکالر موازی‌سازی را افزایش داده و نهفتگی دسترسی به حافظه با کش‌های روی تراشه بزرگتر از قبل را کاهش دهند. ریزپردازنده‌ها به پیاده‌سازی موتورهای اجرایی از کار افتاده، که بجای ناتوانی در کنترل وابستگی‌ها و داده‌ها، کار مفیدی انجام می‌دادند، ILP را بیش از پیش افزایش دادند [2]. حال به نظر می‌رسد که تکنیک‌های موجود برای افزایش ILP، به دلیل مسائل مربوط به انرژی، گرما و تأخیر کابل، دیگر نمی‌توانند بهبود عملکرد مورد نظر قانون مور را حاصل کنند. بنابراین، تولید­کنندگان اصلی ریزپردازنده‌ها، از طریق طراحی تراشه‌هایی با چند پردازنده، که تحت عنوان چند‌هسته‌ای یا تراشه‌های چندپردازنده‌ای ([3]CMPها) نیز شناخته می‌شوند، توجه خود را به موازی‌سازی سطح نخی[4] (TLP) معطوف داشته‌اند. می‌توان با اعمال سطح بالاتری از TLP بر روی چندهسته‌ای‌ها، همچنان عملکرد را بهبود بخشیده و در عین­حال نیز مسائل تکنولوژیکی ناشی از افزایش سطح عملکرد طراحی‌های تک هسته‌ای سنتی (تک‌پردازنده‌ها) را مدیریت نمود [3].

صنایع نیز با افزایش سریع تعداد هسته‌های پردازنده در هر تراشه، در حال روی آوردن به چندهسته‌ای‌ها هستند. در سال 2005، شرکت‌های اینتل و AMD هر دو محصولات دوهسته‌ای x86 را معرفی کردند، و AMD نیز در سال 2007 اولین محصول چهارهسته‌ای خود را روانه بازار کرد. در همین حال، Sun نیز در سال 2005 یک CMP 32 نخی 8هسته‌ای روانه بازار کرده و در سال 2008 نسخه 16 هسته‌ای را به بازار روانه کرد. این­که در طول دهه بعدی، تعداد هسته در هر تراشه به صورت نمایی، و طبق با قانون مور، افزاش یابد، امری امکان‌پذیر است. در حقیقت شرکت اینتل در یکی از پروژه‌های تحقیقاتی خود در حال تحقیق بر روی CMPهایی با هشتاد هسته کش/پردازنده یکپارچه شده در یک Die (بسته) است، و تحقیقات دانشگاه برکلی نیز نشان می‌دهد که CMPهای آینده می‌توانند حاوی هزاران هسته باشند [4].

پردازنده­های چند هسته­ای عمومی[5] در سالیان اخیر در تمام بخش­های صنعت برای کاربردهای مختلف به­منظور افزایش کارایی و برنامه­نویسی موازی مورد استفاده فراگیر قرار گرفته­اند. پردازش موازی امکان تسریع در پردازش با رویکرد استفاده از تمام ظرفیت منابع[6] سیستم را فراهم می­کند. از این­رو تکنولوژی ساخت و طراحی پردازنده­های چند هسته­ای در سالیان اخیر بسیار مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

پیاده­سازی و طراحی پردازنده­های چندهسته­ای بسیار متنوع و متعدد است. این پیاده­سازی­ها شامل طرح­های مرسوم ماشین­های چندپردازنده­ای[7] تا طرح­هایی موسوم به دریایی از واحد محاسبه و منطق[8] را شامل می­شود[5].

تاریخچه پردازنده­های چندهسته­ای به خیلی وقت پیش و به کامپیوترهای Solomon در میانه دهه 1960 برمی­گردد [6]. سختی برنامه­نویسی و کار با این پردازنده­ها باعث شده بود که در اوایل فقط دانشمندان و مهندسان که حوزه کاربرد پردازنده را می­دانستند، بتوانند از آن استفاده کنند. اما در سالیان اخیر، شرکت­های تولیدکننده پردازنده به جای پیشنهاد استفاده از ماشین­های موازی که هر کدام دارای پردازنده با یک هسته هستند، مشتریان و کاربران را به استفاده از پردازنده­های چندهسته­ای که از نظر برنامه­نویسی و پیاده­سازی نیز استاندارد شده­اند، سوق می­دهند.

انجام پایان نامه ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه ارشد ، انجام رساله دکتری

مزیت اصلی پردازنده­های چندهسته­ای به صورت زیر بیان می­شود:

در پردازنده­های تک­هسته­ای برای افزایش کارایی پردازنده می­بایست فرکانس آن افزایش یابد که افزایش فرکانس از یک حدی بیشتر باعث افزایش نمایی میزان انرژی در پردازنده می­شود. اما در پردازنده­های چندهسته­ای از افزایش تعداد هسته­ها به­منظور افزایش کارایی پردازنده استفاده می­شود که در مقایسه با حالت تک­پردازنده مصرف انرژی بسیار کمتری را دارد [7].

در پردازندهای چندهسته­ای روش­های گوناگونی برای طراحی و معماری آن تاکتون ارائه شده است. یکی از مهم­ترین آن­ها استفاده از کش[9] برای دسترسی سریع به اطلاعات پراستفاده است.

در سالیان اخیر استفاده از کش در معماری پردازنده­ها به­عنوان عضو جدایی ناپذیر آن مطرح شده است. کش مکانیزمی برای دسترسی سریع و با پهنای باند بسیار بالا فراهم می­کند. اهمیت کش در پردازنده­های چندهسته­ای دوچندان است، زیرا دسترسی چندین پردازنده به حافظه با سرعت پایین و پهنای باند کم، موجب افت بسیار شدید کارایی پردازنده می­شود، مشکلی که با استفاده از کش مرتفع می­شود.

پردازنده­های چندهسته­ای عمومی که در کاربردها و اهداف مختلف مورد استفاده قرار می­گیرند، یکی از مهم­ترین حوزه­های تحقیقاتی و کاربردی در صنعت هستند و بهینه­سازی عملکرد و معماری آن یکی از ملزومات این حوزه می­باشد. در این تحقیق سعی بر آن داریم تا روشی برای افزایش کارایی این نوع از پردازنده­ها در استفاده از کش ارائه کنیم.

انجام پایان نامه ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه ارشد ، انجام رساله دکتری

1-2 بیان مساله

در پردازنده­های چندهسته­ای باتوجه به اینکه چندین کش محلی در هسته­ها وجود دارد، کنترل دسترسی به داده­های موجود در این کش­ها یکی از چالش­های مهم معماری کش در پردازنده­های چندهسته­ای است. برای این منظور مفهوم انسجام کش[10] مطرح شده است. این مفهوم به سازگاری میان داده­ها و اطلاعات میان کش­های محلی در هسته­های پردازنده­های چندهسته­ای اشاره دارد. زمانی­که کش­ها اطلاعات حافظه را در داخل خود نگه می­دارند، این مشکل به­وجود می­آید که در صورت بروز شدن متغیری در حافظه، این مقدار در تمام کش­های محلی در هسته­های دیگر نیز بروز شود، تا انسجام منطقی برنامه حفظ شود. وظیفه انسجام کش، معرفی پروتکل و فرآیندی برای حفظ سازگاری مقادیر داده­ها در کش­های محلی در یک پردازنده چندهسته­ای می­باشد [8].

در شکل زیر این مفهوم به صورت گرافیکی نمایش داده شده است.

 

انجام پایان نامه، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، انجام پایان نامه دکتری

شکل 1-1 مکانیزم انسجام کش در پردازنده­های چندهسته ­ای

 

مکانیزم‌های Cache Coherence، مؤلفه‌ای کلیدی جهت تداوم در رشد تصاعدی عملکرد، از طریق موازی‌سازی گسترده در سطح نخ[11]، هستند. در ادامه برخی فرصت­ها و رویه­های مربوط به CMPها بیان می­شود تا مساله همگام­سازی و انسجام حافظه در این پردازند­ه­ها که موضوع اصلی این پایان­نامه است، بهتر و واضح­تر بیان شود.

 1-2-1 محدویت­ های مهندسی اتصالات داخلی[12]

برخی طرح‌ها مربوط به Cache Coherence ارتباط بسیار نزدیکی با خواص ترتیب­دهی به اتصالات داخلی دارند. اتصالات داخلی چندهسته‌ای‌های آینده با محدودیت‌های مهندسی متفاوتی نسبت به چندپردازنده‌های اولیه روبه­رو خواهند بود. نه­تنها ویژگی‌های الکتریکی شبکه‌های قرار گرفته بر تراشه از همتایان خارج از تراشه آن­ها متفاوت است، بلکه اکنون یک رابطه جانشینی پیچیده میان منابع اتصالات داخلی، ظرفیت کش، قابلیت‌های پردازنده، و استفاده از انرژی (قدرت) وجود دارد که هنگامی که تک­پردازنده‌ها مستقل از اتصالات داخلی چندپردازنده‌ها طراحی می‌شدند، وجود نداشت. بیشتر چندپردازنده‌هایی که موفقیت تجاری داشتند از گذرگاه‌هایی برای ایجاد ارتباط متقابل میان تک­‌پردازنده‌ها و حافظه استفاده می‌کردند. با افزایش تعداد هسته‌های موجود در درون یک CMP، یک گذرگاه با محدویت‌های مقیاس ‌پذیری[13] رو­به­رو خواهد شد. راه‌حل‌های اولیه برای چندپردازنده‌های مقیاس‌­پذیرتر متضمن به کاربردن اتصالات داخلیpacket-switched  در جانمایی‌هایی[14] مانند شبکه‌ها یا tori بود. در نهایت اتصالات داخلیpacket-switched  در چندهسته‌ای‌ها یکپارچه خواهند شد، البته تا زمانی که فن‌آوری بتواند هزینه packet-switching را کاهش دهد، راه‌حل‌های فرعی و جایگزین در اولویت خواهند بود. به‌کارگیری Coherence برای چنین اتصالات داخلی مرتب نشده‌ای نیازمند تکنیک‌هایی مانند استفاده از سطوحی اضافی از انجام اعمال غیرمستقیم خواهد بود. CMPها می‌توانند از یک اتصالات داخلی استفاده کنند که ساده‌تر از اتصالات داخلیpacket-switched  بوده و در عین­حال ویژگی‌هایی بهتر از یک گذرگاه داشته باشد. یک حلقه یکی از چنین گزینه‌هایی خواهد بود [9].

1-2-2 ساخت سیستم ­های بزرگ­تر با استفاده از چندهسته­ ای ­ها به عنوان اجزا سازنده

مدت‌ها است که شرکت‌های فروشنده قطعات رایانه‌ای به بهره گرفتن از سخت‌افزار ساخته شده با استاندارد باز برای ساخت سیستم‌های توانمندتر علاقه نشان می‌دهند. در بخش اعظمی از سیستم‌های اولیه چندین تک­پردازنده ساخته­شده با استاندارد باز با یکدیگر ادغام می‌شدند تا یک ماشین حافظه تسهیم­شده بزرگ­تر ساخته شود. درحال حاضر، جزء سازنده ساخته­شده با استاندارد باز، به­جای تک پردازنده‌ها، خود چندپردازنده است. بنابراین سیستم‌های سلسله‌مراتبی، که نیازمند تکنیک‌های Cache Coherence سلسله‌مراتبی هستند، گسترش و کاربرد بیشتری خواهند یافت.

سیستم‌های حافظه پیچیده بوده و همچنان­که تعداد اشکالات[15](باگ‌ها) موجود در محصولات موجود در بازار نشان می‌دهد، ساخت و اجرای صحیح آن­ها دشوار است. بخش قابل توجهی از پیچیدگی سیستم حافظه ناشی از پروتکل Coherence است [10].

1-2-3 یک­پارچه­ سازی بار کاری[16] و تسهیم فضا

استفاده از یکپارچه‌سازی سرور به عنوان راهی برای مدیریت سیستم، روزبه­روز در حال افزایش است. برای مثال،  برنامه‌های پایگاه داده‌ها و وب موجود بر روی سرورهای جداگانه در یک سرور واحد، که تحت ماشین‌های مجازی کار می‌کند، یکپارچه‌سازی می‌شوند. یکپارچه‌سازی سرور و به طور کلی‌تر، یکپارچه‌سازی بارکاری، می‌تواند بازدهی ماشین‌ها را بالابرده و هزینه‌های اجرایی را کاهش دهد. از آنجا که رشد تعداد نخ‌ها در هر CMP در مقایسه با توانایی برنامه‌نویسان در بهره‌برداری از آنها برای برنامه‌های واحد سریع‌تر است، فرصت برای  یکپارچه‌سازی نیز افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود، به جای آن­که بر روی یک یا چند هسته تسهیم زمان صورت بگیرد، فراوانی هسته‌ها باعث استفاده بیشتر از تسهیم فضا شود. با استفاده از تسهیم فضا، کارهای یک یا چند نخی به طور همزمان، و برای فواصل زمانی طولانی، به گرو‌ه‌های مجزایی از هسته سپرده خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که هدف سیستم‌های حافظه CMP پیشنهادی جاری یکپارچه‌سازی بارهای کاری با تسهیم فضای منابع باشد [11].

1-2-4 پهنای باند و روند­های نهفتگی[17]

دو رویه تکنویوژیکی اصلی که محرک تحقیقات و طراحی CMP بوده‌اند عبارتند از افزایش تأخیر کابلی[18] روی تراشه و شکاف رو به افزایش میان سرعت حافظه و پردازنده که بسیار مهم و حیاتی هستند. در پردازنده‌های سنتی دهه‌های 80 و 90 میلادی، امکان دسترسی در یک سیکل واحد به تمامی تراشه وجود داشت. فن‌آوری دهه‌های آینده وجود چندین سیکل برای یک سیگنال جهت حرکت از لبه‌ی یک Die به لبه دیگر را الزامی می‌سازد. به­علاوه، با افزایش شکاف میان سرعت حافظه و پردازنده، به حداکثر رساندن ظرفیت کش تراشه امری حیاتی برای دستیابی به یک عملکرد خوب است.

طراحان سیستم حافظه از سلسله‌مراتب‌هایی از کش‌ها جهت مدیریت نهفتگی و پهنای باند استفاده می‌کنند. در بسیاری از CMPهای امروزی (از جمله طراحی‌های تحقیقاتی) کش‌های L1 اختصاصی (خصوصی) و یک کش L2 مشترک دارند. البته، در برخی موارد، نهفتگی و پهنای باند محدود یک کش L2 مشترک، وجود سطوحی اضافی از سلسله‌مراتب را الزامی خواهد ساخت.‌ یکی از گزینه‌های پیش­ روی طراحان، اجرای یک سلسله‌مراتب فیزیکی است که حاوی چند خوشه باشد، که در آن هر خوشه شامل گروهی از هسته‌های پردازنده است که یک کش L2 را به اشتراک گذاشته‌اند. ‌البته، اثربخشی یک سلسله‌مراتب فیزیکی این چنینی، به کیفیت اشاره (و رجوع) برنامه‌ها به این سلسله‌مراتب بستگی دارد [12].

1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

روی آوردن به چندهسته‌ای‌ها، برای دستیابی به بهره‌های عملکرد نمایی مستمر، به نرم‌افزار موازی وابسته است. اکثر نرم‌افزارهای موازی موجود در بازار بر مدل‌هایی از برنامه‌نویسی حافظه تسهیم­شده[19] تکیه دارد که در آنها تمامی پردازنده‌ها به فضای آدرس فیزیکی یکسانی دسترسی دارند. اگرچه منطقاً پردازنده‌ها به یک حافظه دسترسی دارند، با این حال سلسله‌مراتب‌های کش موجود بر روی تراشه نیز برای دستیابی به عملکرد سریع، برای اکثر مراجعات به حافظه توسط پردازنده‌ها، نقشی حیاتی دارند. به این ترتیب یکی از مشکلات کلیدی چندپردازنده‌های حافظه تسهیم­شده،  فراهم کردن چشم‌اندازی از حافظه است که با سلسله‌مراتب‌های مختلف کش، سازگاری داشته باشد. مشکل Cache Coherence یک نکته طراحی حساس به عملکرد و صحت، جهت پشتیبانی (کمک به) مدل حافظه تسهیم­شده است. Cache Coherence نه­تنها ارتباطات موجود در حافظه تسهیم­شده را اداره می‌کند، بلکه معمولاً تعیین می‌کند که سیستم حافظه چگونه داده‌ها را میان پردازنده‌ها، کش‌ها و حافظه انتقال دهد. با فرض این­که مدل برنامه‌نویسی حافظه تسهیم­شده همچنان نقش برجسته خود را حفظ کند، بارهای کاری[20] آینده به عملکرد سیستم Cache Coherence بستگی داشته و ادامه نوآوری در این قلمرو بر پیشرفت در طراحی رایانه موثر خواهد بود.

جامعه تحقیقاتی توجه بسیاری به Cache Coherence نموده است، در حالی­که در تحقیقات پیشین به ماشین‌های چندپردازنده (MP[21]ها) تشکیل­شده از چند پردازنده تک­هسته‌ای پرداخته می‌شد. شاید مهم­ترین تفاوت در طراحی CMPها، در مقایسه با MPهای پیشین، فرصت به­وجود آمده برای اتخاذ رویکردی کلی به طراحی است. ماشین‌های پیشین معمولاً از تک­پردازنده‌های ساخته شده با استاندارد باز[22] استفاده می­کردند که در آن­ها تمرکز طراحی بر عملکرد تک­هسته‌‌ای بوده است. در حال حاضر سیستم حافظه Cache Coherence یک مسئله طراحی درجه اول در سطح تراشه محسوب می‌شود.

1-4 اهداف پژوهش

اهداف پژوهش را می­توان در دو قسمت اهداف اصلی و اهداف فرعی طبقه­بندی کرد. اهداف اصلی عبارتنداز:

  • ارائه روشی مبتنی بر پروتکل ring برای مکانیزم Cache Coherence.
  • نشان دادن کارایی پروتکل ring برای این منظور به صورت تئوری.
  • نشان دادن کارایی این پروتکل در عمل و محیط آزمایش.

و اهداف فرعی به­صورت زیر هستند:

  • تنظیم و تطبیق پروتکل ring به­منظور چگونگی ارسال توکن­ها میان کش­ها.
  • تنظیم ترتیب ارسال توکن­ها به نحوی که در نهایت یکپارچگی و انسجام حافظه حاصل شود.
  • ارائه مدل ریاضی برای پروتکل ring و نشان دادن کارایی آن در انسجام حافظه
  • انجام آزمایش­های مختلف برای نشان دادن کارایی روش ارائه شده در عمل.

1-5 سوالات پژوهش

باتوجه به این­که روش ارائه شده، یک روش ترکیبی و جدید برای حل مساله Cache Coherence است، سوالات مختلفی برای مساله تحقیق مطرح می­شود که در ادامه به بخشی از آن اشاره می­شود:

  • آیا پروتکل ring می­تواند کارایی لازم برای حل مساله Cache Coherence در پردازنده­های چندهسته­ای را ایفا کند؟
  • آیا نحوه ارسال توکن­ها در این پروتکل، قابلیت ارضا تمام شروط مساله Cache Coherence را خواهد داشت؟
  • آیا می­توان این پروتکل را به صورت یک مدل ریاضی برای این مساله حل کرد یا فقط می­بایست به روش اکتشافی[23] بسنده کرد؟
  • آیا آزمایش­هایی که در محیط عملیاتی و کاربردی انجام می­شود، کارایی این روش را تایید می­کنند؟

تمام این سوالات، در فصول مختلف پایان­نامه به تفکیک و به­تفصیل پاسخ داده خواهند شد.

1-6 نوآوری تحقیق

امروزه  استفاده از پردازنده های چندهسته ای بسیار فراگیر شده است. یکی از مشکلاتی که درزمینه پردازنده­های چندهسته­ای حافظه اشتراکی وجود دارد، مسئله یکپارچگی سیستم حافظه (به­خصوص کش) است. در این پایان­نامه هدف بهبود کارایی یکی از الگوریتم های یکپارچگی کش به نامring order است.

1-7 روش اجرا

برای حل مساله فوق، از مدل­سازی ریاضیاتی و ارائه راه­حل در قالب یک الگوریتم اثبات شده استفاده خواهد شد. برای شبیه­سازی نیز از نرم­افزار Cacti در محیط سیستم­عامل ابونتو[24] بهره خواهیم گرفت و در انتها نیز برای نگارش متن پیش­رو از نرم­افزار Microsoft Word 2013 استفاده خواهیم کرد.

1-8 نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق

نتایج و دست­آوردهای تحقیق که از این پایان­نامه مستخرج می­شود، می­تواند برای تیم­های تحقیقاتی و پژوهشگران شرکت­های بزرگ سازنده پردازنده­های چندهسته­ای مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر نتایج حاصله می­تواند به­عنوان آغازی برای پژوهش­گران دانشگاهی قرار گیرد.

پیشنهادها و کارهای آتی که در ادامه این تحقیق قابل انجام خواهد بود را در فصل انتهایی به تفکیک و تفصیل ارائه خواهیم کرد.

انجام پایان نامه ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه ارشد ، انجام رساله دکتری

[1] Instruction Level Parallelism

[2] Pipelining

[3] Cellular Multi Processing

[4] Thread Level Parallelism

[5] General-Purpose multi core processors

[6] Resource

[7] Conventional Multiprocessor Machines

[8] Arithmetic Logic Unit (ALU)

[9] Cache

[10] Cache Coherence

[11] Widespread Thread-level Parallelism

[12] Interconnect

[13] Scalability

[14] Topologies

[15] Bugs

[16] Workload

[17] Latency Trends

[18] Wire delay

[19] Shared Memory

[20] Workload

[21] Multi Processors

[22] Commodity

[23] Heuristic

[24] Ubuntu

 

اگر در انجام پایان نامه در حوزه معماری کامپیوتر نیاز به مشاوره رایگان دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

مشاوره تخصصی انجام پایان نامه ارشد

یکی از مهمترین وظایف دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام پایان نامه می باشد. کمبود اساتید متبحر در زمینه های مختلف علمی تحقیقاتی در برخی دانشگاه های داخلی و خارجی موجب سردرگمی دانشجویان عزیز گردیده است، موسسه ادیب 24 مفتخر است که در پاسخ به این نیاز طی ده سال فعالیت به تعداد بیشماری از دانشجویان ارشد و دکتری خدمات مشاوره تخصصی ارایه داده است.

ه طور کلی انجام پایان نامه کاری زمان بر است که دانش و تجربه زیادی نیازمند است. موسسه ادیب 24 با چندین سال تجربه در عرصه مشاوره و با در اختیار داشتن متخصصین و اساتیدی با تجربه آماده مشاوره و آموزش پایان نامه در کلیه رشته های دانشگاهی می باشد.

علاوه بر این موسسه ادیب 24، در زمینه شبیه سازی مقالات، پایان نامه ها و انجام پروژه های برنامه نویسی نیز به دانشجویان کشور عزیزمان خدمات لازم را ارائه می کند. این خدمات شامل تحلیل آماری، پیاده سازی با انواع نرم افزارهای مهندسی، برنامه نویسی با انواع زبان های برنامه نویسی و تهیه پرسش نامه می شود.

به طور کلی سر فصل های خدمات موسسه ادیب 24 عبارتند از:

مشاوره پروپوزال در تمامی رشته ها

مشاوره پایان نامه در تمامی رشته ها

استخراج مقاله از پایان نامه در تمامی رشته ها

شبیه سازی انواع مقالات مهندسی

تحلیل آماری پایان نامه های آماری

تهیه پرسش نامه در رشته های مختلف دانشگاهی

تهیه پرسش نامه آنلاین در بستر اینترنت

مشاوره رایگان در انتخاب موضوع پایان نامه های مهندسی و سایر رشته ها

انجام پروژه های برنامه نویسی با انواع زبان های برنامه نویسی از قبیل پایتون، متلب و آموزش کامل پروژه انجام شده در قالب فیلم آموزشی

انجام پروژه های شبیه سازی شبکه یا پایان نامه های مرتبط با شبکه با نرم افزارهای NS2 و NS3

انجام پایان نامه، موسسه ادیب

مشاوره تخصصی انجام پایان نامه و استخراج مقاله

موسسه ادیب 24 در زمینه نگارش مقاله ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی و کنفرانس به یکی از صورت های زیر به شما عزیزان خدمات ارائه می دهد:

تعریف موضوع از سوی ما، ارائه لیست موضوعات به شما و انتخاب یکی از آن ها توسط شما، مشاوره به شما جهت تدوین مقاله، نگارش مقاله، ارسال مقاله به یکی از ژورنال های ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی معتبر مرتبط، اخذ پذیرش و در نهایت چاپ مقاله.

مشاوره جهت استخراج مقاله، نگارش مقاله از پایان نامه انجام شده شما و به روز رسانی و تقویت آن در حد پذیرش و چاپ در ژورنال های معتبر مورد نظر شما.

انجام کار میدانی و پژوهش آزمایشگاهی توسط شما و مشاوره جهت تدوین مقاله، ارسال مقاله به یکی از ژورنال های ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی معتبر توسط ما جهت اخذ پذیرش و در نهایت چاپ مقاله.

ارائه مقاله فارسی از سوی شما، ویرایش مقاله و اعمال تغییرات لازم برای ارتقاء سطح کیفی و کمی مقاله جهت ترجمه، مشاوره جهت ارسال و پذیرش مقاله به یکی از ژورنال های معتبر و مرتبط ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی.

ارائه مقاله تدوین شده و ترجمه شده از سوی شما، ویرایش مقاله و اعمال تغییرات لازم برای ارتقاء سطح کیفی و کمی مقاله و مشاوره جهت ارسال و پذیرش مقاله به یکی از ژورنال های معتبر و مرتبط ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی.

مقالات ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی و کنفرانس

موسسه ادیب 24 مفتخر است تا تنها گروهی باشد که خدمات مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI با ضریب تاثیر (Impact Factor) بالای یک و در نشریات معتبر رایگان را در اختیار شما قرار دهد.

ما به شما ژورنال های مورد تائید وزارت علوم، دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی را معرفی می کنیم.

امکان جستجوی مرتبه علمی و سایر مشخصات ژورنال ها در سایت تامسون برای شما وجود دارد.

ژورنال مقصد برای پذیرش و چاپ مقاله ISI، علمی پژوهشی، علمی ترویجی و کنفرانس، پس از نهایی شدن با متقاضیان هماهنگ می شود.

تا حد امکان مقالات به ژورنال های تخصصی موضوع مربوطه و دارای ضریب تاثیر (Impact Factor) ارسال می گردند.

انجام پایان نامه، موسسه ادیب

مشاوره تخصصی انجام پایان نامه و شبیه سازی آن

موسسه ادیب 24 با داشتن اساتیدی مجرب در حوزه کلیه تحلیل های آماری پرسشنامه ای، و انواع آزمون‌های آماری در تکمیل فصل چهار پایان نامه، به دانشجویان در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات مشاوره و آموزش حرفه ای ارائه می دهد. هدف موسسه ادیب این است که دانشجویان کشور عزیزمان را در نگارش با کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد یاری دهد.

خدمات ما شامل مشاوره و آموزش تحلیل آماری پایان نامه با نرم افزارهای زیر می باشد:

نرم افزار SPSS

با استفاده از این نرم افزار می توانیم آمار توصیفی و آمار استنباطی در پایان نامه ها را محاسبه کنیم. برای سنجش جمعیت شناختی، از آمار توصیفی در SPSS استفاده می شود. همچنین برای سنجش روابط بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون یا اسپیرمن (بر اساس نوع توزیع آماری داده ها) استفاده می گردد، و در نهایت برای سنجش تاثیرات از آزمون رگرسیون خطی یا چندگانه استفاده می شود.

نرم افزار Vensim

از این نرم افزار برای سنجش طول زمان استفاده می گردد. به طور مثال وقتی می خواهیم برای مدت ۱۰ ساله تخمین بزنیم که روند فروش در ۱۰ سال آینده چقدر خواهد بود؟ با استفاده از این نرم افزار می توانیم به رشد یا نزول فروش در پایان نامه های مربوط به این حوزه پی ببریم.

نرم افزار LINGO

روش تحلیل پوششی داده ها DEA توسط این نرم افزار قابل مدلسازی و انجام است. در این روش ما با چند واحد تصمیم گیرنده (DMU) مواجه هستیم که هر یک با مصرف برخی ورودی ها، خروجی هایی را تولید می کند. در نهایت هدف اصلی این روش محاسبه کارایی واحدهای تصمیم گیرنده و ارائه راهکار برای افزایش کارایی واحدهای ناکاراست.

نرم افزار Lisrel

این نرم افزار، از نرم افزارهای مدل معادلات ساختاری است و برای داده های نرمال استفاده می شود. مدل‌های مرسوم در مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) درواقع متشکل از دو بخش هستند. مدل اندازه‌گیری که چگونگی توضیح و تبیین متغیرهای پنهان توسط متغیرهای آشکار (سوالات) مربوطه را بررسی می‌نماید و مدل ساختاری که نشان می‌دهد چگونه متغیرهای پنهان در پیوند با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: الف) روابط چندگانه  را می تواند برآورد کند ب) قابلیت سنجش متغیرهای مشاهده نشده  ج) خطای اندازه‌گیری را می تواند محاسبه کند د) قابلیت بررسی تأثیر هم خطی ه) آزمون روابط جعلی و غیرواقعی.

نرم افزار Smart PLS

این نرم افزار، از نرم افزارهای مدل معادلات ساختاری است. و برای داده های غیرنرمال استفاده می گردد.  تحلیل عاملی مرتبه دوم به بالا فقط از طریق این نرم افزار میسر است. لذا امکان انجام تحلیل عاملی مرتبه دوم به بالا از طریق نرم افزار هایی مثل Amos و Lisrel مقدور نیست و فقط از طریق نرم افزار Smart PLS امکان پذیر می باشد.

نرم افزار Amos

این نرم افزار، از نرم افزارهای مدل معادلات ساختاری است برای داده های نرمال استفاده می شود. مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار اموس در محیطی با قابلیت گرافیکی بالاتر و برای نمونه هایی با حجم بزرگ صورت می پذیرد. مدل‌های مرسوم در مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) در واقع متشکل از دو بخش هستند:

مدل اندازه‌گیری که چگونگی توضیح و تبیین متغیرهای پنهان توسط متغیرهای آشکار (سوالات) مربوطه را بررسی می‌نماید.

مدل ساختاری که نشان می‌دهد چگونه متغیرهای پنهان در پیوند با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

نرم افزار MATLAB

نرم افزار متلب را می توان به مانند یک ماشین حساب بسیار پیشرفته دانست. این نرم افزار دارای مجموعه ی عظیمی از توابع آماده است که شما را در فرآیند محاسبات یاری می کند. امکان طراحی رابط کاربری و دریافت خروجی ها در قالب نمودارها و جداول مختلف یکی دیگر از قابلیت های مهم این نرم افزار می باشد. این نرم افزار دارای کاربردهای زیادی است که از مهم ترین آن­ها می توان به بهینه سازی سبد سهام و پیش بینی قیمت سهام اشاره کرد.

نرم افزار  GIS

در دهه اخیر به سبب گسترش فناوری های رایانه ای، سیستم اطلاعات جغرافیایی امکان نگهداری به روز داده‌های زمین مرجع و نیز امکان ترکیب مجموعه داده‌های مختلف را به طور موثر فراهم ساخته است. امروزه (GIS) برای تحقیق و بررسی های علمی، مدیریت خدمات شهری، مدیریت منابع و ذخایر و همچنین برنامه ‏ریزی های توسعه ای به کار گرفته می‏ شود. فناوری (GIS) با جمع آوری و تلفیق اطلاعات، بوسیله تصویر سازی و استفاده ازآنالیزهای جغرافیایی، اطلاعاتی را برای تهیه نقشه فراهم می سازد. گروه تحقیقاتی طلوع (TMRG) کلیه پروژه های دانشجویی و راهنمایی در مورد پایان نامه های دانشجویی در زمینه های سیستم اطلاعات جغرافیایی، وب GIS، موبایل GIS و … را انجام می دهد.

مشاوره و انجام  پروژه های GIS  در تمام زمینه ها از جمله:

  • طراحی و ایجاد سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) سازمانی
  • توسعه نرم افزاری Desktop و Mobile و سامانه تحت وب (WebGIS)
  • طراحی و پیاده سازی بانک های اطلاعات مکانی
  • اجرا و پیاده سازی تحلیل های مکانی مربوط به پروژه های منابع طبیعی و برنامه ریزی شهری مانند مکانیابی، مسیریابی
  • انجام کلیه پروژه‌های مکان یابی و درون یابی و تهیه نقشه های مرتبط
  • تهیه نقشه ها در زمینه های مختلف از جمله: محیط زیست، جغرافیا (شهری و روستایی)، باستان شناسی و …
  • اجرای مدل در GISدر AHP, ANP, VIKOR, TOPSIS, ELECTER, SAW
  • تبدیل نقشه های CAD به لایه های GIS  دارای مختصات
  • و…

نرم افزار Excel و SuperDecision:

تکنینک های مختلف تصمیم گیری با معیارها و گزینه های چندگانه (MCDM & MADM) توسط این نرم افزارها قابل انجام است که از جمله این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

روش فرآیند تحلیل شبکه (ANP)

روش تاپسیس (TOPSIS) که مبتنی بر محاسبه فاصله ریاضی گزینه ها از نقاط مطلوب مثبت و منفی می باشد.

روش دیماتل (DEMATEL): در این روش تأثیر و تأثر شاخص ها بر همدیگر محاسبه شده و درنهایت شاخص های پژوهش در دو گروه علی و معلول دسته بندی می شوند.

نکته: تمامی روش های تصمیم گیری چند معیاره فوق در محیط های قطعی و فازی قابل انجام می باشند. معمولاً در مورد موضوعاتی که قطعیت آنها به مراتب کمتر است از فواصل و اعداد فازی جهت محاسبات استفاده می شود.

نرم افزار STATA

تخصص اصلی این نرم افزار در رشته اقتصاد است اما در رشته های مالی و حسابداری نیز قابلیت استفاده دارد. مدلهای مختلف رگرسیون و تخمین مدل های اقتصادسنجی سری زمانی، پانل و مقطعی از کاربردهای آن می باشد.

نرم افزار Eviews

تخصص و کاربرد اصلی این نرم افزار در رشته اقتصاد است ولی به طور گسترده ای در رشته های حسابداری و مالی نیز وارد شده است. تحلیل های آماری پانل دیتا، انواع مدل رگرسیون، سری زمانی، آزمون های هاسمن چاو، تحلیل سری زمانی های اقتصادی و … از کاربردهای آن می باشد.

نرم افزار R

نرم­ افزار آماری است که در رشته­ های مختلفی کاربرد دارد و قابل استفاده در رشته­ های مالی، اقتصاد و حسابداری است. از جمله کاربردهای این نرم افزار بهینه سازی سرمایه­ گذاری و تخمین مدل های اقتصاد سنجی است.

نرم افزار MINITAP

از جمله کاربردهای این نرم افزار آزمون های آماری نرمال سازی متغیرها، رگرسیون، انواع نمودارهای آماری می باشد.

نرم افزار Microfit

نرم افزار EQS

نرم افزار COMFAR

نرم افزار OXMETRICS

نرم افزار GAMS

نرم افزار SAS

نرم افزار STATISTICA

نرم افزار Splus

نرم افزار Microfit

نرم افزار Mapple

نرم افزار Axume

نرم افزار PHStat

نرم افزار SigmaPlot

نرم افزار DE

نرم افزار PQ Method

نرم افزار GeoDa

نرم افزار FX Equation 4.004.5

نرم افزار Nonlinear Regression Analysis CurveFitter 4.5.3

نرم افزار ProKalc 7.9f

نرم افزار GA Solver

نرم افزار Fuzzy Topsis Solver

نرم افزار Gretl

نرم افزار RATS

نرم افزار CATS

نرم افزار Algebra Equation Solver

نرم افزار WINQSB

نرم افزار SHAZAM 14

نرم افزار Algebrator 4.2 Build

نرم افزار Aptech GAUSS 10.0.0.1276

نرم افزار Basic Math Solved! 2008

نرم افزار Golden Software Grapher 9.1.536

نرم افزار MathMagic Personal Edition 3.64.41

و …

انجام پایان نامه، موسسه ادیب

مشاوره تخصصی آموزش انجام پایان نامه

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام رساله دکتری یکی از مهم ترین مراحل تحصیلات تکمیلی است. مسلما انجام باکیفیت پایان نامه ارشد یا دکتری به طور مستقیم می تواند آینده تحصیلی و شغلی دانشجو را تحت تاثیر قرار دهد. در آزمون دکتری، مصاحبه تخصصی و حتی مصاحبه های شغلی معمولا به موضوع پایان نامه و نحوه انجام آن و روش تحلیل آماری یا شبیه سازی توجه ویژه ای می شود. کاربردی ترین دوره روش تحقیق و پایان نامه نویسی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری همراه با پشتیبانی خودتان را توانمند کنید. مقاله و پایان نامه خود را به بالاترین کیفیت انجام دهید.

این دوره برای دانشجویان رشته های حسابداری، مدیریت، مکانیک، عمران، جغرافیا ، روانشناسی ، اقتصاد ، مدیریت ، پزشکی و فنی و… توصیه می گردد.

در موسسه ادیب 24 چه چیز هایی خواهید آموخت ؟

  • آموزش نحوه نگارش پروپوزال‌ به صورت کاملاً حرفه ای و کاربردی
  • آشنایی با انواع منابع اطلاعاتی مورد نیاز در نگارش پروپوزال و طرح تحقیقاتی
  • آشنایی با انواع روش‌های پژوهشی و روش های گردآوری داده
  • رفرنس نویسی و انواع آن
  • محاسبات و تحلیلی های آماری
  • ارائه تکنیک های لازم برای ارائه موفق در جلسه دفاع
  • پایان نامه، معرفی و پروپوزال
  • پیدا کردن موضوع پایان نامه، روش نوشتن پروپوزال
  • ساختار پایان نامه نکات لازم برای نوشتن فصل اول
  • نکات لازم برای نوشتن فصل دوم
  • نکات لازم برای نوشتن فصل سوم
  • نکات لازم برای نوشتن فصل چهارم و پنجم
  • اصول و نکات دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه
  • ارائه مدل نظری تحقیق
  • نمونه‌های موردی داخلی و خارجیانواع روش‌های گردآوری داده‌هاجامعه آماری، نمونه و نمونه‌گیری
  • محاسبات آماری و تحلیل داده‌ها
  • رفرنس نویسی و انواع آن
  • جداول مربوطه به طرح پژوهشی مانند هزینه و زمان بندی

انجام پایان نامه، موسسه ادیب

اگر برای هریک از موارد فوق نیاز به مشاوره رایگان دارید، همین الان با ما تماس بگیرید.


همراهان گرامی موسسه ادیب 24، می توانید تمامی سفارشات ترجمه خود را به سامانه آنلاین مترجم فوری، فوری ترین و سریعترین سامانه ترجمه کشور ارسال نمائید.


سامانه ترجمه مترجم فوری

مترجم فوری

ترجمه تخصصی

ترجمه فوری

ترجمه مقاله


انجام پایان نامه

انجام پایان نامه ارشد

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه دکتری

انجام رساله دکتری

انجام پایان نامه در مشهد

انجام پایان نامه در کرمان

انجام پایان نامه در شیراز

انجام پایان نامه در تبریز

انجام پایان نامه در اصفهان


ترجمه فوری

ترجمه سریع

ترجمه ارزان

ترجمه خیلی فوری

مترجم فوری

مترجم ارزان

ترجمه مقاله

ترجمه کتاب

ترجمه تخصصی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.